strona główna
  • bip

Uchwała Nr IX / 69 / 2003 w sprawie :procedury uchwalania budżetu gminy na lata 2004 - 2006


Uchwała Nr IX/69/2003

Rady Gminy Bestwina z dnia 28 sierpnia 2003 roku w sprawie :
procedury uchwalania budżetu gminy na lata 2004 - 2006 oraz rodzaje i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej .


             Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz. U. z 2001 r  Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami / oraz Rozdziału 2 Działu IV ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych / tekst jednolity Dz. U. z 2003 r Nr 15 poz. 148 /

Rada  Gminy  Bestwina

u c h w a l a

§ 1

Gminne jednostki budżetowe , jednostki upowszechniania kultury / Centrum Kultury Sportu i Rekreacji , Gminna Biblioteka Publiczna / Kierownicy Referatów Urzędu Gminy opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 1 października plany rzeczowe zadań według hierarchii ich ważności oraz projekty planów finansowych.

§ 2

Skarbnik Gminy w terminie do 10 października w oparciu o przedłożone materiały i wnioski a także przewidywane kwoty dochodów własnych , subwencji ogólnej z budżetu państwa ,dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie , dotacji celowych otrzymanych na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego opracowuje zbiorcze zestawienie zadań rzeczowych.

Materiały przekazuje Wójtowi Gminy i Radzie Gminy .

§ 3

Wójt Gminy w terminie do 15 października zwołuje spotkanie z udziałem przedstawicieli jednostek budżetowych , jednostek upowszechniania kultury ,kierownikami referatów celem omówienia i przedyskutowania materiałów złożonych do projektu uchwały budżetowej o których mowa w § 1.
  

§ 4

Wójt Gminy po wstępnych konsultacjach z Komisjami Stałymi Rady Gminy przygotowuje projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzonych zgodnie z § 1, 2 i 3 i przedkłada go Radzie Gminy w terminie ustawowym.

Projekt uchwały budżetowej winien zawierać :

- prognozowane dochody według ważniejszych źródeł pochodzenia i działów klasyfikacji
   budżetowej ,

- wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków z wyodrębnieniem :

   a/ wydatków bieżących w tym w szczególności :
    -  wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń ,
   -  dotacji ,
   -  wydatków na obsługę długu     
  
   b/ wydatków majątkowych

- źródła pokrycia deficytu , przeznaczenie nadwyżki budżetu ,
- planowaną ogólną kwotę rezerwy na wydatki nieprzewidziane w wysokości do 1 % wydatków ,
- inne dane zawarte z art.124 ustawy o finansach publicznych .

§ 5

Sporządzony projekt uchwały budżetowej ,złożony w Biurze Rady Gminy wraz z załącznikami zostaje przekazany stałym Komisjom Rady Gminy do zaopiniowania.

§ 6

W ciągu 21 dni od daty złożenia projektu uchwały budżetowej , Komisje Rady odbywają posiedzenia na których formułowane są na piśmie opinie do projektu tej uchwały.
W przypadku złożenia przez Komisję wniosku o wprowadzeniu do projektu uchwały budżetowej nowego zadania lub zwiększenia kwoty wydatku na planowane zadania w projekcie uchwały należy wskazać źródło jego sfinansowania.

§ 7

Przewodniczący Rady Gminy zwołuje do dnia 8 grudnia sesję Rady Gminy poświęconą pierwszemu czytaniu projektu uchwały budżetowej.
Przegłosowane na sesji wnioski stanowią podstawę do wprowadzenia ich przez Wójta Gminy do projektu uchwały budżetowej . Jednoczesnie Rada ustala termin sesji ,tematem której będzie podjęcie uchwały budżetowej.
 

§ 8


Projekt uchwały budżetowej uwzględniający przegłosowane wnioski Wójt Gminy składa w Biurze Rady w ciągu 7 dni od dnia odbycia sesji , o której mowa w § 7.

§ 9


W porządku obrad sesji , tematem której będzie podjęcie uchwały budżetowej należy uwzględnić następujące punkty :

1. odczytanie projektu uchwały budżetowej ,
2. odczytanie opinii stałych Komisji Rady ,
3. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej ,
4. dyskusja ,
5. głosowanie nad projektem uchwały budżetowej .

§ 10

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza :

1. objaśnienia ,
2. projekt planu zadań inwestycyjnych oraz plan wieloletnich programów inwestycyjnych ,
3. informacje o stanie mienia komunalnego ,
4. informację o stanie zobowiązań i wierzytelności gminy .

§ 11

Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej obejmują :

1. omówienie dochodów z poszczególnych źródeł ,ze wskazaniem sposobu i podstaw ich obliczenia ,
2. szczegółowe uzasadnienie poszczególnych wydatków w tym :
a/ wydatków na zadania z zakresu administracji rządowej i samorządowej ,
b/ wydatków majątkowych ,
c/  dotacji dla jednostek organizacyjnych rozliczających się z budżetem gminy
3. omówienie rozchodów związanych z obsługą pożyczek ,
4. omówienie planu przychodów i wydatków  Gminnego Funduszu Ochrony środowiska
i Gospodarki Wodnej ,
5. omówienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych .

§ 12

1. Projekt planu zadań inwestycyjnych obejmuje :
- nazwę oraz wycenę kasztów realizacji zadania ,
- stan zawansowania prac przygotowawczych niezbędnych do realizacji tego zadania / dokumentacja , stan formalno-prawny /

    Należy podać źródło finansowania , w tym zaangażowanie środków z budżetu gminy oraz planowanych środków pozabudżetowych , stan zaawansowania robót , planowane daty rozpoczęcia i zakończenia robót .

2. Plan zadań inwestycyjnych należy poszerzyć o zadania rezerwowe , nie mające pokrycia w projekcie uchwały budżetowej po stronie wydatków według hierarchii ważności . Podstawą do realizacji tych zadań będą możliwości budżetu wynikłe w toku jego wykonywania.

§ 13

Informacja o stanie mienia komunalnego obejmuje dane dotyczące :

1. powierzchni , sposobu wykorzystywania ,przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego oraz wartość gruntów w gminie ,
2. powierzchni użytkowej ,sposobu wykorzystywania oraz ogólnej wartości poszczególnych budynków i budowli ,
3. przewidywanego sposobu zagospodarowania mienia nie wykorzystywanego dotychczas gospodarczo ,
4. innych danych zgodnie z art.120 ustawy o finansach publicznych .

§ 14

Informacja o stanie zobowiązań i wierzytelności finansowych gminy zawierać winna dane dotyczące :
1. ogólnej kwoty zobowiązań finansowych , z podziałem na poszczególne tytuły , z podaniem terminów płatności ,źródła finansowania ,
2. ogólnej kwoty wierzytelności z wyszczególnieniem tytułów , terminów płatności , przyczyn nieściągalności ,podjętych działań zmierzających do ich wyegzekwowania .


§ 15

W terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej Wójt Gminy opracowuje układ wykonawczy budżetu gminy w podziale na działy , rozdziały i paragrafy klasyfikacji dochodów i wydatków.


§ 16

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy .

§ 17

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.