Uchwała Nr IX / 69 / 2003 w sprawie :procedury uchwalania budżetu gminy na lata 2004 - 2006
Uchwała Nr IX/69/2003
Rady Gminy Bestwina z dnia 28 sierpnia 2003 roku
w sprawie :
procedury uchwalania budżetu gminy na
lata 2004 - 2006 oraz rodzaje i szczegółowości materiałów informacyjnych
towarzyszących projektowi uchwały budżetowej .
Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca
1990 roku o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz. U. z 2001 r Nr 142
poz. 1591 z późniejszymi zmianami / oraz Rozdziału 2 Działu
IV ustawy z dnia 26 listopada 1998r o finansach publicznych / tekst jednolity Dz.
U. z 2003 r Nr 15 poz. 148 /
Rada Gminy Bestwina
u c h w a l a
§ 1
Gminne jednostki budżetowe , jednostki upowszechniania kultury / Centrum Kultury Sportu i Rekreacji , Gminna Biblioteka Publiczna / Kierownicy Referatów Urzędu Gminy opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 1 października plany rzeczowe zadań według hierarchii ich ważności oraz projekty planów finansowych.
Skarbnik Gminy w terminie do 10 października w oparciu o przedłożone materiały i wnioski a także przewidywane kwoty dochodów własnych , subwencji ogólnej z budżetu państwa ,dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie , dotacji celowych otrzymanych na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego opracowuje zbiorcze zestawienie zadań rzeczowych.
Materiały przekazuje Wójtowi Gminy i Radzie Gminy .
Wójt Gminy w terminie do 15 października zwołuje spotkanie z udziałem
przedstawicieli jednostek budżetowych , jednostek
upowszechniania kultury ,kierownikami referatów celem omówienia i
przedyskutowania materiałów złożonych do projektu uchwały
budżetowej o których mowa w § 1.
Wójt Gminy po wstępnych konsultacjach z Komisjami Stałymi Rady Gminy przygotowuje projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzonych zgodnie z § 1, 2 i 3 i przedkłada go Radzie Gminy w terminie ustawowym.
Projekt uchwały budżetowej winien zawierać :
- prognozowane dochody według ważniejszych źródeł pochodzenia i działów
klasyfikacji
budżetowej ,
- wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków z wyodrębnieniem :
a/ wydatków bieżących w tym w szczególności :
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń
,
- dotacji ,
- wydatków na
obsługę długu
b/ wydatków majątkowych
- źródła pokrycia deficytu , przeznaczenie nadwyżki budżetu ,
-
planowaną ogólną kwotę rezerwy na wydatki nieprzewidziane w
wysokości do 1 % wydatków ,
- inne dane zawarte z art.124 ustawy o
finansach publicznych .
Sporządzony projekt uchwały budżetowej ,złożony w Biurze Rady Gminy wraz z załącznikami zostaje przekazany stałym Komisjom Rady Gminy do zaopiniowania.
W ciągu 21 dni od daty złożenia projektu uchwały budżetowej , Komisje
Rady odbywają posiedzenia na których formułowane są na
piśmie opinie do projektu tej uchwały.
W przypadku złożenia przez Komisję
wniosku o wprowadzeniu do projektu uchwały budżetowej
nowego zadania lub zwiększenia kwoty wydatku na planowane zadania w
projekcie uchwały należy wskazać źródło jego sfinansowania.
Przewodniczący Rady Gminy zwołuje do dnia 8 grudnia sesję Rady Gminy
poświęconą pierwszemu czytaniu projektu uchwały
budżetowej.
Przegłosowane na sesji wnioski stanowią podstawę do
wprowadzenia ich przez Wójta Gminy do projektu uchwały
budżetowej . Jednoczesnie Rada ustala termin sesji ,tematem której będzie
podjęcie uchwały
budżetowej.
Projekt uchwały budżetowej uwzględniający przegłosowane wnioski
Wójt Gminy składa w Biurze Rady w ciągu 7 dni od dnia odbycia
sesji , o której mowa w § 7.
W porządku obrad sesji , tematem której będzie podjęcie uchwały
budżetowej należy uwzględnić następujące punkty :
1. odczytanie projektu uchwały budżetowej ,
2. odczytanie opinii
stałych Komisji Rady ,
3. odczytanie opinii Regionalnej Izby
Obrachunkowej ,
4. dyskusja ,
5. głosowanie nad projektem uchwały
budżetowej .
Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza :
1. objaśnienia ,
2. projekt planu zadań inwestycyjnych oraz plan
wieloletnich programów inwestycyjnych ,
3. informacje o
stanie mienia komunalnego ,
4. informację o stanie zobowiązań i
wierzytelności gminy .
Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej obejmują :
1. omówienie dochodów z poszczególnych źródeł ,ze wskazaniem sposobu i
podstaw ich obliczenia ,
2. szczegółowe uzasadnienie
poszczególnych wydatków w tym :
a/ wydatków na zadania z zakresu
administracji rządowej i samorządowej ,
b/ wydatków
majątkowych ,
c/ dotacji dla jednostek organizacyjnych
rozliczających się z budżetem gminy
3. omówienie rozchodów
związanych z obsługą pożyczek ,
4. omówienie planu przychodów i
wydatków Gminnego Funduszu Ochrony środowiska
i
Gospodarki Wodnej ,
5. omówienie planu przychodów i wydatków środków
specjalnych .
1. Projekt planu zadań inwestycyjnych obejmuje :
- nazwę oraz wycenę
kasztów realizacji zadania ,
- stan zawansowania prac
przygotowawczych niezbędnych do realizacji tego zadania / dokumentacja , stan
formalno-prawny /
Należy podać źródło finansowania , w tym zaangażowanie środków z budżetu gminy oraz planowanych środków pozabudżetowych , stan zaawansowania robót , planowane daty rozpoczęcia i zakończenia robót .
2. Plan zadań inwestycyjnych należy poszerzyć o zadania rezerwowe , nie mające pokrycia w projekcie uchwały budżetowej po stronie wydatków według hierarchii ważności . Podstawą do realizacji tych zadań będą możliwości budżetu wynikłe w toku jego wykonywania.
Informacja o stanie mienia komunalnego obejmuje dane dotyczące :
1. powierzchni , sposobu wykorzystywania ,przeznaczenia w planie
zagospodarowania przestrzennego oraz wartość gruntów w gminie
,
2. powierzchni użytkowej ,sposobu wykorzystywania oraz ogólnej wartości
poszczególnych budynków i budowli ,
3.
przewidywanego sposobu zagospodarowania mienia nie wykorzystywanego
dotychczas gospodarczo ,
4. innych danych zgodnie z
art.120 ustawy o finansach publicznych .
Informacja o stanie zobowiązań i wierzytelności finansowych gminy zawierać
winna dane dotyczące :
1. ogólnej kwoty zobowiązań
finansowych , z podziałem na poszczególne tytuły , z podaniem terminów
płatności ,źródła finansowania ,
2. ogólnej kwoty wierzytelności
z wyszczególnieniem tytułów , terminów płatności , przyczyn nieściągalności
,podjętych działań zmierzających do ich wyegzekwowania .
W terminie 21 dni od dnia uchwalenia uchwały budżetowej Wójt Gminy opracowuje układ wykonawczy budżetu gminy w podziale na działy , rozdziały i paragrafy klasyfikacji dochodów i wydatków.
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy .
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
-
Data ostatniej zmiany
2018-03-08 11:14:49
Data utworzenia
2018-03-01 16:17:35