Informacje ogólne
Podstawowe informacje
Statut Gminy Bestwina
Władze gminy
Referaty Urzędu Gminy
Telefony
Regulamin organizacyjny
Strategia rozwoju
Sposoby ustalania prawa
Rejestry i archiwa
Jednostki organizacyjne
Druki w formie elektronicznej
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Ogłoszenia
Oferty pracy
Bezpłatna Pomoc Prawna

Organy
Wójt Gminy
Rada Gminy
Komisje
Oświadczenia majątkowe

Prawo lokalne
Uchwały Rady Gminy

Polityka wewnętrzna i zagraniczna
Wybory
Projektowanie aktów normatywnych
Zarządzanie Kryzysowe
Współdziałanie z innymi podmiotami

Dane publiczne
Kontrola zewnętrzna
Kontrola wewnętrzna
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Petycje

Gospodarka
Zamówienia publiczne
Zamówienia poniżej 30.000 euro
Plan postępowań o udzielenie zamówien 2017
Podatki
Sprzedaż nieruchomości
Informacje o udzielonych ulgach podatkowych
Działalność Gospodarcza
Obligacje Komunalne
Majątek publiczny
Budżet
Sprawozdania budżetowe
Ochrona Środowiska
Odpady Komunalne
Organizacje Pozarządowe
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Przedsiębiorstwo komunalne KOMBEST

Serwis
Wyszukiwarka
Rejestr zmian
Pozostałe informacje
Instrukcja obsługi
Redakcja
Statystyka odwiedzin

Referaty Urzędu Gminy


:: Referat Organizacyjny :.
:: Referat Służb Technicznych i  Obsługi Techniczno - Gospodarczej:.
:: Referat Spraw Obywatelskich :.
:: Referat Gospodarki i Środowiska :.
:: Referat Budżetu i Finansów :.
:: Referat Sportu i Promocji :.
:: Urząd Stanu Cywilnego :.
:: Biuro Rady Gminy :.
:: Stanowisko Strategii Rozwoju i Funduszy Europejskich :.
:: Biuro Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom :.
:: Pełnomocnik ds. Obrony Cywilnej i Ochrony Informacji Niejawnych :.



Referat Organizacyjny

Pokój nr 1, 2, 3

Telefon: (032) 215 77 00, (032) 215 77 01, (032) 215 77 05
e-mail: info@bestwina.pl

Pracownicy:

Arkadiusz Maj - Sekretarz Gminy - kierownik referatu
Halina Grygierzec - inspektor
Grażyna Pfeifer - inspektor
Katarzyna Jabłońska - referent
Tomasz Kiedroń - informatyk

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  1. prowadzenie polityki informacyjnej Urzędu Gminy oraz  gminnych jednostek organizacyjnych ,
  2. udzielanie informacji  o trybie załatwienia spraw w Urzędzie  Gminy, obsługa interesantów, wydawanie druków, formularzy, wzorów pism, 
  3. przyjmowanie, wysyłka, rejestracja i przekazywanie do poszczególnych Referatów poczty,
  4. obsługa organizacyjno-techniczna narad, 
  5. organizowanie prenumeraty czasopism,
  6. organizowanie i nadzorowanie szkoleń pracowników,
  7. Ewidencjonowanie i nadawanie biegu petycjom mieszkańców,
  8. załatwianie skarg i wniosków mieszkańców wraz z prowadzeniem ich  centralnego rejestru, nadawanie im biegu oraz sporządzanie okresowych analiz w tym zakresie,
  9. prowadzenie spraw kancelarii ogólnej i korespondencji urzędowej,
  10. prowadzenie dokumentów statutowych Gminnych Jednostek Organizacyjnych,
  11. obsługa centrali telefonicznej Urzędu,
  12. prowadzenie archiwum Urzędu.

powrót


Referat Służb Technicznych i  Obsługi Techniczno - Gospodarczej

Pokój nr 6, 7

Telefon: (032) 215 77 06, (032) 215 77 07, (032) 215 77 18
e-mail: st@bestwina.pl

Pracownicy:

Mariusz Szlosarczyk - kierownik referatu
Małgorzata Chrobak - inspektor
Agata Krywult - inspektor
Piotr Łyp - inspektor
Grzegorz Gajda - referent

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  1. koordynowanie czynności dotyczących utrzymania czystości i porządku w Gminie oraz przygotowanie, realizacja i nadzór nad realizacją inwestycji gminnych,
  2. nadzór nad przygotowaniem opinii i projektów rozstrzygnięć dotyczących , przebiegu dróg powiatowych, gminnych,
  3. prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem lokalnych dróg, ulic, mostów, parkingów i placów,
  4. organizacja ruchu drogowego,
  5. wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową i na inne zajmowanie pasa drogowego w odniesieniu do dróg lokalnych,
  6. prowadzenie spraw lokalnego transportu zbiorowego,
  7. koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym na obszarze Gminy oraz porozumienie się z innymi gminami w przypadku gdy dana linia komunikacyjna przebiega przez ich obszar,
  8. opiniowanie i przygotowanie dokumentacji technicznej w zakresie modernizacji i wymiany sieci wodociągowej oraz nadzór nad jej eksploatacją,
  9. nadzorowanie robót przy awariach sieci wodociągowych,
  10. opiniowanie wniosków i zadań gospodarki wodnej w zakresie poboru wody oraz wydawanie zezwoleń na przyłącza wodociągowe,
  11. koordynacja robót inwestycyjnych oraz wykonywanie odbiorów technicznych, rozliczanie kosztów zleconych robót budowlanych i usług komunalnych, odpowiednio do warunków przetargu, zawartej umowy i protokolarnie odebranych robót, z uwzględnieniem norm ilościowych i jakościowych, wynikających z dokumentacji projektowej i przetargowej,
  12. okresowa kontrola obiektów gospodarki wodnej jak: wały, pompownie, urządzenia techniczne,
  13. współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizacji i finansowania robót publicznych,
  14. koordynowanie i nadzór działań w zakresie oświetlenia ulic, placów i budowli będących własnością Gminy,
  15. koordynacja i nadzór nad prowadzeniem letniego i zimowego utrzymania dróg,
  16. nadzór nad ciekami wodnymi i rowami zlokalizowanymi w granicach Gminy,
  17. prowadzenie spraw przeciwpożarowych w Urzędzie Gminy,
  18. prowadzenie spraw związanych z Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wszystkich pracowników Urzędu,
  19. prowadzenie spraw w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
  20. przygotowywanie dokumentacji przetargowej i innej związanej z udzieleniem zamówienia publicznego,
  21. przygotowa nie umów z wykonawcami na realizację zadań objętych zamówieniem publicznym, współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych w zakresie prawidłowego przygotowywania ofert przetargowych i ich ogłaszania w Biuletynie Zamówień Publicznych,
  22. przestrzeganie zasad udzielania zamówień publicznych wynikających z rozdziału 3 ustawy o zamówieniach publicznych,
  23. gromadzenie i przechowywanie dokumentów z zakresu zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Bestwinie,
  24. opracowanie gminnych ofert inwestycyjnych,
  25. prognozowanie i planowanie zadań inwestycyjnych prowadzonych na terenie gminy (opracowywanie planów rocznych, opracowywanie planów wieloletnich), prowadzenie rejestru ofert wpływających do gminy oraz ich rozpatrywanie, dokonywanie analiz, badanie i kontrola przebiegu realizacji zadań inwestycyjnych oraz ich rozliczanie dokumentacyjne,
  26. pozyskiwanie środków pozabudżetowych, współpraca z instytucjami Unii Europejskiej.

powrót


Referat Spraw Obywatelskich

Pokój nr 9

Telefony: (032) 215 77 09, (032) 215 77 19
e-mail: referat_so@bestwina.pl

Pracownicy:

Brygida Jankowska - kierownik referatu,
Anna Wawszczyk - inspektor
Magdalena Gołąb - referent
Barbara Małysz-Zbijowska - referent

powrót


Referat Gospodarki i Środowiska

Pokój nr 1, 13, 14

e-mail: referat_gb@bestwina.pl

Kierownik referatu - Alicja Grygierzec - tel. 322157716, pok. nr 14

Planowanie przestrzenne - Regina Kupczak - tel. 322157727, pok. nr 13
Geodezja i numeracja nieruchomości - Ewa Kalita - tel. 322157703, pok. nr 13
Gospodarka mieniem gminy - Dominika Młyńska-Lasek - tel. 322157728 pok. nr 13
Ochrona środowiska - Adam Wróbel - tel. 322157717 pok. nr 13

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta z zakresu gospodarki nieruchomościami, planowania przestrzennego i ochrony środowiska,
  • nabywanie i zbywanie nieruchomości i lokali, dzierżawa, użyczenie nieruchomości, zamiana nieruchomości i przyjmowanie darowizn, tworzenie gminnego zasobu,
  • przygotowywanie umów dzierżawy gruntów,
  • oddawanie nieruchomości  w użytkowanie wieczyste, użytkowanie i trwały zarząd,
  • przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
  • prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem opracowań geodezyjno-prawnych, wyceną nieruchomości, przetargów na sprzedaż nieruchomości, rozliczeniami za nieruchomości oraz opłatami,
  • komunalizacja mienia,
  • przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji Wojewody stwierdzającej nabycie z mocy prawa przez Gminę nieruchomości zajętych pod drogi,
  • nadawanie nazw i numerów porządkowych nieruchomości,
  • wydawanie zaświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
  • przygotowywanie zgody na wejście w teren nieruchomości stanowiących własność Gminy,
  • koordynowanie prac związanych ze sporządzaniem projektów perspektywicznego rozwoju Gminy,
  • prowadzenie procedury oraz przygotowanie niezbędnych materiałów w zakresie sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
  • prowadzenie postępowań w sprawie renty planistycznej,
  • prowadzenie rejestru wniosków do zmiany miejscowego planu,
  • sporządzanie wypisów i wyrysów  z miejscowych planów  zagospodarowania przestrzennego,
  • analiza wniosków, wydawanie postanowień i decyzji dotyczących podziałów i rozgraniczeń nieruchomości,
  • rejestracja wydawanych przez Starostwo Powiatowe w Bielsku-Białej i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Bielsku-Białej decyzji i potwierdzeń związanych z prowadzonymi na terenie Gminy Bestwina inwestycjami budowlanymi,
  • nadzór nad realizacją programu ochrony środowiska i planu gospodarki odpadami,
  • prowadzenie indywidualnych spraw z zakresu korzystania ze środowiska
  • gospodarka odpadami komunalnymi w tym likwidacja dzikich wysypisk śmieci, organizowanie akcji "Sprzątanie Świata", kontrola w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
  • opiniowanie wniosków w sprawie gospodarki odpadami dla przedsiębiorstw,
  • wydawanie decyzji środowiskowych,
  • sprawozdawczość w zakresie ochrony środowiska i gospodarki odpadami,
  • wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów,
  • gospodarka zielenią na terenach gminnych,
  • ochrona obiektów przyrodniczo cennych,
  • wymierzanie kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin i upraw rolniczych,
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką łowiecką i dzierżawą obwodów łowieckich,
  • wydawanie nakazu likwidacji chwastów,
  • organizowanie szkoleń dla rolników,
  • wapniowanie gleb,
  • wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za niebezpieczne,
  • opieka nad bezdomnymi zwierzętami,
  • przygotowywanie umów zawieranych przez Gminę na realizację zadań prowadzonych przez Referat, nie objętych zamówieniami publicznymi, oraz kontrola nad ich wykonaniem.

 

powrót


Referat Budżetu i Finansów

Pokój nr 1, 15, 16, 17, 18 

Telefony: (032) 215 77 22 (KASA), (032) 215 77 10, (032) 215 77 21, (032) 215 77 24, (032) 215 77 29
e-mail: ksiegowosc@bestwina.pl


Pracownicy:

Anita Kubik - Skarbnik
Bożena Żoczek - Główny Księgowy
Ewa Mazur - inspektor
Bożena Stankiewicz - inspektor
Maria Kuczmarz - inspektor
Łucja Ścibiorek - inspektor
Katarzyna Witasek - inspektor
Jadwiga Krywult - główny specjalista
Ewa Grygierczyk - inspektor
Bogusława Grygierczyk - inspektor
Jacek Hańderek - referent
Beata Dmochowska - referent
Barbara Boboń - główny specjalista

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  • przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, projektów zmian budżetu oraz zmian w budżecie,
  • opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu,
  • opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu,
  • sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej dla potrzeb Rady i Zarządu,
  • prowadzenie rachunkowości  Urzędu,
  • windykacja należności majątkowych budżetu,
  • sporządzanie zbiorczej i jednostkowej sprawozdawczości budżetowej  oraz bilansów,
  • ewidencja wartości majątku Urzędu,
  • prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych,
  • prowadzenie rachunkowości gminnych i gminnych funduszy celowych, obsługa kredytów bankowych i pożyczek z funduszy pozabudżetowych,
  • prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
  • obsługa  płacowa pracowników gminy oraz zatrudnionych na podstawie umów
  • nadzór nad realizacją budżetu,
  • prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych
  • sprawy należności podatkowych, dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, dla których ustalania lub określania i pobierania właściwy jest ten organ,
  • dokonywanie zabezpieczeń należności pieniężnych,


powrót


Referat Sportu i Promocji

Telefon: (032) 215 77 26
e-mail: sport@bestwina.pl

Pracownicy:

Łukasz Wojsław - kierownik referatu
Marcin Kraus - pomoc administracyjna
Stanisław Poźniak - robotnik gospodarczy
Marceli Góra - gospodarz hali sportowej

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  1. kierowanie i zarządzane obiektami sportowo-rekreacyjnymi  na terenie gminy oraz nadzór nad ich bieżącym utrzymaniem.
  2. organizowanie i współorganizowanie sportowo-rekreacyjnych.
  3. udostępnianie nadzorowanych obiektów sportowo-rekreacyjnych.
  4. koordynowanie zadań związanych z promocją gminy.
  5. popularyzacja i upowszechnianie sportu oraz sportowego trybu życia wśród mieszkańców gminy Bestwina.
  6. współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami sportowymi i turystycznymi o zasięgu gminnym i poza gminnym.

powrót


Urząd Stanu Cywilnego

Pokój nr 9

Telefon: (032) 215 77 13,
e-mail: usc@bestwina.pl

Pracownicy:

Artur Beniowski - kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Brygida Jankowska - z-ca kierownika,

powrót


Biuro Rady Gminy

Pokój nr 12

Telefon: (032) 215 77 11,
e-mail: biurorady@bestwina.pl

Pracownicy:

Joanna Grygierzec- inspektor

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  • obsługa kancelaryjna i organizacyjna posiedzeń Rady Gminy, jej komisji oraz pracy radnych dotyczącej ich działalności w Radzie,
  • organizacyjne przygotowanie sesji  Rady Gminy i posiedzeń komisji Rady Gminy,
  • sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Gminy,
  • prowadzenie zbioru oraz  rejestru uchwał Rady Gminy, opinii i wniosków komisji i radnych,
  • prowadzenie zbioru oraz rejestru Zarządzeń Wójta Gminy,
  • przekazywanie uchwał Rady Gminy do nadzoru i publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego,
  • przygotowanie zleconych przez Radę opracowań analiztyczno-statystycznych dotyczących działalności Rady,
  • przygotowanie i organizowanie korespondencji zewnętrznej Rady,
  • prowadzenie dokumentacji Honorowych Obywateli Gminy Bestwina,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z corocznymi nagrodami  przyznawanymi przez Radę Gminy w zakresie promocji gminy,
  • prowadzenie dokumentacji związanej wyborem ławników do Sądu Rejonowego w Pszczynie i Sądu Okręgowego w Katowicach,
  • prowadzenie spraw związanych ze współpracą z jednostkami pomocniczymi gminy,
  • wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów Rady,
  • inne zadania polecone przez Przewodniczącego Rady Gminy, Wójta Gminy oraz Sekretarza Gminy.

powrót


Stanowisko Strategii Rozwoju i Funduszy Europejskich

Pokój nr 7

Telefon: (032) 215 77 06,
e-mail: fundusze@bestwina.pl

Pracownicy:

Piotr Łyp - inspektor

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

  • bieżące analizowanie możliwości pozyskiwania środków pozabudżetowych, w tym środków unijnych w ramach regionalnych i krajowych programów pomocowych,
  • przygotowanie i składanie wniosków o dofinansowanie inwestycji do instytucji zagranicznych i krajowych,
  • rozliczanie pozyskanych środków pozabudżetowych,
  • kontakty z instytucjami odpowiedzialnymi za wdrażanie i zarządzanie środkami pomocowymi Unii Europejskiej w Polsce,
  • uczestnictwo w konsultacjach społecznych dokumentów stanowiących podstawę do występowania o dofinansowanie inwestycji ze środków pozabudżetowych,
  • współpraca z zewnętrznymi firmami przygotowującymi dla Gminy Bestwina dokumenty niezbędne przy sporządzaniu wniosków o dofinansowanie, w tym pozyskiwanie materiałów i informacji wymagających współdziałania z innymi referatami,

powrót



Biuro Profilaktyki i Przeciwdziałania Uzależnieniom

Bożena Jaromin -  Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Uzależnień

Gminny Ośrodek Kultury w Bestwinie
ul. Krakowska 123
43-512 Bestwina

Telefon: 668-193-540
e-mail: profilaktyka@bestwina.pl

Godziny pracy:

poniedziałek    7:30-17:00
wtorek            7:30-15:30
środa              7:30-15:30
czwartek         7:30-15:30
piątek              7:30-14:00

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

I. Zadania wynikające z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie.

1. Nadzorowanie realizacji programów profilaktycznych w gminie na terenie szkół podstawowych i gimnazjalnych,
2. Współpraca z pedagogami szkolnymi i placówkami oświatowymi,
3. Kontrole placówek handlowych i gastronomicznych, w których prowadzona jest sprzedaż napojów alkoholowych, pod względem przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i gminnego programu profilaktyki,
4. Przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

  • projektu programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
  • projektu preliminarza na wykonanie zadań z programu profilaktyki,
  • projektu sprawozdania z realizacji programu,

5. Przedkładanie Wójtowi sprawozdań z realizacji gminnego programu,
6. Coroczne przedkładanie sprawozdania w sprawie realizacji gminnego programu profilaktyki na Komisji Rady Gminy,
7. Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przemocy i narkomanii,
8. Współpraca z Ośrodkiem Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym oraz z Policją,
9. Sprawowanie nadzoru i koordynacja działań nad gminnymi świetlicami środowiskowymi (akcja lato oraz ferie zimowe)
10. Prowadzenie korespondencji związanej z profilaktyką,
11. Współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej i nadzorowanie pracy punktu konsultacyjnego dla osób z rodzin, gdzie występują problemy alkoholowe, przemoc     i narkomania,
12. Udział w pracach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  • Wniosek o podjęcie czynności zmierzających do orzeczenia obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu,
  • Prowadzenie grupy wsparcia dla osób współuzależnionych i doznających przemocy.

13. Przygotowywanie projektu Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Bestwina, nadzorowanie realizacji zadań zawartych w programie.
14. Sporządzanie sprawozdań z zakresu zadań wynikających z ustaw i krajowych programów.
15. Opracowywanie projektu Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie dla Gminy Bestwina oraz nadzór nad  jego realizacją.
16. Kierowanie i koordynacja pracą Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

>>> Zadania i cele działania Zespołu Interdyscyplinarnego

II.  Wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:

  • zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży,
  • zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży,
  • zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć,
  • jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w czasie trwania imprezy,
  • zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych,
  • decyzja o likwidacji punktu sprzedaży oraz innych zmian stanu faktycznego i prawnego zawartych w zezwoleniu,
  • przyjmowanie rocznych oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych oraz naliczanie rocznej opłaty za korzystanie z zezwoleń,
  • inne czynności administracyjne zgodne z wymogami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

 III.  Imprezy masowe oraz kulturalno - artystyczne:

  • wydawanie zezwoleń na imprezy o charakterze masowym oraz nadzór nad nimi,
  • przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu imprez kulturalno-artystycznych lub rozrywkowych, które nie mają charakteru imprezy masowej.

IV.  Prowadzenie ewidencji miejsc pamięci narodowej na terenie gminy.

V.  Zgromadzenia publiczne.

  • przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych,

powrót


Pełnomocnik ds. Obrony Cywilnej i Ochrony Informacji Niejawnych

Pokój nr 1

Telefon: (032) 215 77 04
zarzadzaniekryzysowe@bestwina.pl

Pracownicy:

Halina Grygierzec - inspektor

WYKAZ PROWADZONYCH SPRAW:

Do podstawowego  zakresu  działania komórki należy :

1. Realizacja  zadań z zakresu  obrony cywilnej  i  zarządzania  kryzysowego :

  • tworzenie bazy danych , gromadzenie i przetwarzanie aktualnych informacji o potencjalnych źródłach zagrożenia ludności,
  • określenie zadań obrony cywilnej na terenie gminy,
  • sporządzanie i aktualizacja gminnych planów w dziedzinie obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
  • organizacja i zapewnienie funkcjonowania Gminnego  Zespołu Zarządzania  Kryzysowego
  • upowszechnianie zagadnień obrony cywilnej wśród ludności,
  • organizacja szkoleń obronnych i obrony cywilnej organów kierowania, kadry kierowniczej i składów osobowych formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie samoobrony,
  • tworzenie i  przygotowywanie do  działania formacji obrony cywilnej,
  • organizacja  i  utrzymywanie  systemu  powszechnego  ostrzegania i alarmowania oraz sytemu wykrywania skażeń,
  • przygotowywanie i  organizowanie ewakuacji  ludności  i  jej  mienia  na wypadek  powstania  zagrożenia  życia i zdrowia oraz  zabezpieczenie podstawowych potrzeb,
  • nadzór  nad realizacją  zadań  związanych  z  ochroną  dóbr  kultury.

2. Realizacja zadań z zakresu obronności:

  • realizacja  zadań  ochrony  zdrowia  ludności  w  sytuacjach  nadzwyczajnych  zagrożeń,
  • planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z  opracowywaniem planów na czas podwyższenia gotowości  obronnej państwa.

3. Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej.

Do podstawowego zakresu działania Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Pionu Ochrony należy :

  • Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
  • Kontrola informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji.
  • Szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych.
  • Przeprowadzanie postępowania sprawdzającego osób na stanowiskach pracy związanych z dostępem do informacji niejawnych.
  • Wydawanie lub odmowa poświadczeń bezpieczeństwa osobom sprawdzanym.
  • Prowadzenie wykazu stanowisk prac zleconych osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
  • Podejmowanie działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych.
  • Zapewnia ochronę fizyczna jednostki.
  • Współpracuje z właściwymi jednostkami i komórkami służb ochrony państwa.

Kancelaria tajna

  • Kancelaria tajna podlega bezpośrednio Pełnomocnikowi Ochrony Informacji Niejawnych.
  • Kancelarią tajną kieruje Kierownik Kancelarii Tajnej, do którego obowiązków należy w szczególności :

-  bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
-  udostępnianie lub wydawanie dokumentów niejawnych osobom posiadającym
   poświadczenie bezpieczeństwa,
-  egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych,
-  kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów ,
-  prowadzenie kontroli postępowania z udostępnionymi dokumentami niejawnymi,
   które zostały udostępnione pracownikom urzędu gminy.

powrót



 

Wersja do wydruku